Oldalak

2017. szeptember 21., csütörtök

Teljes kiőrlésű hamburger




Teljes kiőrlésű hamburgerbuci



Hozzávalók  8 zsemléhez:
  • 2 dl tej 
  • 2 evőkanál kristálycukor 
  • 2 dkg élesztő 
  • 35 dkg búzaliszt
  • 10 dkg búza-rétesliszt 
  • 15 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 2 ek étolaj 
  • 1 csapott tk só 
  • 1 db tojás 
  • 1 dl joghurt - natúr 
Kenéshez :
  • 1 db tojás 
Elkészítés: 
  1. A langyos pici cukorral elkevert tejben felfuttattam az élesztőt. 
  2. A dagasztó tálban összekevertem a liszteket, a sót, olajat, tojást, joghurtot. 
  3. Hozzá öntöttem a felfuttatott élesztős tejet is és 5-10 perc alatt sima tésztává dagasztottam. 
  4. Az asztalra tettem, kigömbölyítettem. Közben a dagasztó tál alját vékonyan kiolajoztam, majd a tésztát beletettem, a tetejét vékonyan átkentem az olajjal.
  5. 1-1,5 órá át hagytam kelni a tésztát. 
  6. 8 egyenlő részre osztottam a megkelt tésztát. Egyenként kigömbölyítettem a tésztadarabokat.
  7. Enyhén lisztes kézzel kicsit lenyomva, ellaposítva őket 1,5-2 cm vastagra, sütőpapíros tepsire tettem mindet, kb. fél órát hagytam kelni. Két tepsivel lesz, kell a hely, mert növekedni fognak.
  8. Mikor megkeltek, a felvert tojással átkentem őket. 
  9. 180 C-ra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütöttem őket légkeverés nélkül a sütő közepében. A két tepsit soha ne tegyük be egyszerre! Először süssük ki az első lemezt, után a másodikat. Akkor jók, mikor már szép barna a tetejük. 
  10. Ahogyan kivesszük őket a sütőből, vízzel spricceljük le, hogy puha legyen a zsemle. Rácson hagyjuk őket langyosra hűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése