2017. szeptember 21., csütörtök

Színes kelt kuglóf




Színes kelt kuglóf

Hozzávalók:
  • 1/2 kg liszt
  • 10 dkg vaj
  • 4 ek eritrit 
  • csipet cukor
  • 3 dl tej
  • 3 dkg élesztő
  • 4 tojás sárgája
  • csipet só
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 5 dkg kakaópor
  • kevés piros ételfesték
  • 1 citrom reszelt héja és leve
  • 3 dkg mazsola
Elkészítés
  1. Az élesztőt kevés langyos tejben egy csipet cukorral felfuttatom. Eközben a vajat az eritrittel kihabosítom, egyesével hozzáadom a tojások sárgáját, a vaníliát, sót.
  2. Egy tálba szitálom a lisztet, ehhez teszem a felfuttatott élesztőt, majd a vajjal kikevert tojásokat és elkezdem dagasztani a tésztát, amihez folyamatosan adagolom a tejet, annyit amennyit a liszt felvesz. Kis citromlével és reszelt citrom héjával ízesítem. Addig dagasztom a tésztát, amíg a felülete szép sima lesz és elválik az edény falától.
  3. Az elkészült tésztát 3 felé osztom az egyikhez hozzádagasztom a fél deci tejjel kikevert kakaóport a másikhoz ételfestéket adunk, hogy szép piros színe legyen.
  4. A cipókat 30 percig letakarva hagyom pihenni, majd ismételten átgyúrtam mindegyiket és hozzáadom a mazsolát. Ezután a cipókból szálakat sodortam és a három szálat összetekertem, majd a kuglófformába helyezem. A formában letakarva, 50 percig kelesztettem.
  5. 170-180 C sütőben 45-50 percig sütöttem. Miután kisült kihűtöttem, kiborítottam a formából és cikkekre vágva kínáltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése