Oldalak

2017. szeptember 22., péntek

Sült túrótorta erdei gyümölcs mártással




Sült túrótorta erdei gyümölcs mártással


Hozzávalók 28-as tortaformához:

  • 7,5 dkg porcukor
  • 15 dkg vaj
  • 22,5 dkg liszt

Töltelék:

  • 70 dkg túró
  • 14 dkg étkezési keményítő
  • 25 dkg porcukor
  • 0,75 dl tej
  • 6 dl tejföl
  • 1 citrom héja
  • 3 db tojás
  • 2 vaníliás cukor

Mártás:

  • 45 dkg erdei gyümölcs keverék
  • 0,5 dl víz
  • 2 ek barna cukor

Elkészítés:

  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. Előkészítettem a kapcsos tortaformát.
  2. A tésztához lisztet elkevertem a porcukorral, majd hozzá gyúrtam a vajat. Ahogy összeáll a tészta, már jó is. Ha elkészült, 10 percre hűtőbe teszem.
  3. Kinyújtottam a tésztát, és kibéleltem vele a tortaforma alját úgy, hogy a tészta felnyúljon 3-4 centit a forma oldalárara.Megszurkáltam majd elősütöttem. Csak addig süssük, míg teljesen aranysárga nem lesz.
  4. A krém hozzávalóit egy nagy tálban botmixerrel alaposan összedolgoztam. Most az a jó, ha a túró nem marad rögös  a töltelékben.
  5. A híg tölteléket a formába öntöttem, és kb 90 - 100 percig sütöttem 180 C-on - légkeverés nélkül. Ha sütés közben nagyon sötétedne a torta teteje, alufóliával lefedjük.
  6. Mikor kisült a torta, hagytam kihűlni, majd körbe vágtam a formában egy vékony, sima pengéjű késsel.
  7. Levettem a keretet, és szeleteltem.
  8. Közben elkészítettem az erdei gyümölcs mártást. Összeforraltam a hozzávalókat egy lábosban, míg a gyümölcs teljesen szétesik, majd leszűrtem, hogy a magok ne legyenek benne.



Megjegyzés: Az eredeti recept 22es tortaformához van, így én másfél adaggal dolgoztam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése