2017. szeptember 1., péntek

Rizses hús



Rizses hús

Hozzávalók:

  • 1 egész csirkemell
  • 2 fej vörös hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 púpos ek zsír
  • bors
  • 1 tk majoranna
  • pirospaprika
  • 1 tk petrezselyem
  • víz

Köret:

  • 2,5 dl rizs
  • 3,75 dl víz

Elkészítés:
  1. Apró kockákra vágtam a csirkemellet.
  2. A hagymát nagyon apróra vágtam és megfuttattam a zsiradék felén, majd adtam hozzá kevés vizet és szétfőztem. Hagytam, hogy a folyadékot elforrja, majd hozzáadtam a húst és fehéredésig pároltam, majd hagytam, hogy levet engedjen
  3. Megfűszereztem, megszórtam pirospaprikával. Adtam hozzá kb 2 dl vizet és hagytam kb 10 percig forrni.Közben elkészítem a rizst.
  4. A rizst forrós lábosban a sóval a zsíron megpirítottam. 
  5. Közben felforraltam a vizet vízforralóban.
  6. Ráöntöttem a forró vizet, átkevertem, majd takarékon, fedő alatt puhára pároltam. A fedő ne legyen rajta teljesen. 
  7. Mikor elkészült, a pörkölthöz kevertem. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése