Oldalak

2017. augusztus 27., vasárnap

Szilvás gombóc Illéskrisz konyhájából




Szilvás gombóc

Hozzávalók:

  • 1 kg főtt burgonya
  • 1 tojás
  • 1 tojás sárgája
  • 3 kanál búzadara
  • kb. 30-35 dkg liszt
  • 5 dkg puha vaj
  • 1/2 mokkáskanálnyi só

Töltelék:
  • szilva
  • cukor
  • őrölt fahéj

Beforgatáshoz:
  • 1-2 kanál olaj
  • 1 bögre zsemlemorzsa

Tálaláshoz:
  • 2 dl tejföl
  • ízlés szerint cukor

Elkészítés:
  1. A héjában megfőtt burgonyát megpucoltam, majd lereszeltem. (Burgonyanyomót is lehet használni.)
  2. Hozzáadtam a többi hozzávalót és ruganyos, közepesen lágy tésztát gyúrtam belőle. Vastag tésztahengert formáztam belőle.
  3. Ujjnyi vastag szeleteket vágtam belőle és minden tésztakorong közepére tettem egy kimagozott szilvát, majd fahéjas cukorral megtöltöttem a szilvát és gombóccá formáztam a tésztát.
  4. A zsemlemorzsát az olajon sötét aranybarnára pirítottam.
  5. Sós lobogó vízben kifőztem őket. Amint feljöttek a víz tetejére már csak 1-2 perc kell nekik és kész. Leszűröm, majd egyenként a pirított morzsába forgatom.
  6. Cukorral elkevert tejföllel tálalom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése