2017. augusztus 14., hétfő

Léna álma torta



Léna álma torta

Hozzávalók:
Piskóta:

  • 6 tojás
  • 6 ek cukor
  • 2 ek langyos víz
  • 6 ek liszt

Krém:

  • 1 csomag oroszkrém pudingpor (Haas)
  • 3 dl tej
  • 3-4 ek cukor
  • 3 dl habtejszín
  • 1 csomag torta zselatin fix
  • 0,5 dl rum
  • 3 dkg mazsola

Tetejére:

  • 2 ek barack lekvár
  • 2 dl habtejszín
  • 1 vaníliás cukor
  • 2 ek zselatin
  • 1,5 dl víz
  • 0,5 dl narancs ízű szörp
  • 1 narancs
  • 1 citrom
  • 4 ek cukor
  • 2 ek víz

Elkészítés
  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A torta forma aljába szabott sütőpapírt teszek.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Hozzáadtam a vizet is. Kellőképpen legyen kemény,de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. A lisztet óvatosan kevertem bele .Egyenletesen keveredjen el a liszt. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  6. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  7. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 30 perc alatt a piskótát.
  8. Rácsra borítottam, lehúztam a sütőpapírt és hagytam kihűlni.
  9. A díszítéshez a narancsot és citromot felszeleteltem és félre tettem.
  10. Egy nagyobb lábosban a cukrot a vízzel felolvasztottam és sziruppá főztem. Ebben a szirupban 3-3 perc alatt oldalanként megfőztem a narancs és citromszeleteket. Félretettem őket.
  11. Körülbelül egy deci vízben és a rum felében felforraltam a mazsolát, majd lecsepegtettem. Félretettem.
  12. A pudingot a tejjel és cukorral sűrűre főztem, majd belekevertem a mazsolát és a maradék rumot. Hagytam kihűlni.
  13. A tejszínhabot elkezdem kemény habbá verni, közben hozzáadom a zselatin fixet. Végül a kihűlt krémet is belekeverem.
  14. A piskótát elfeleztem és a krémmel megtöltöttem. A tetejét megkentem 2 ek sárgabarack lekvárral.
  15. Rátettem a narancs és citrom szeleteket. Tortakeretet teszek köré.
  16. A másfél deci vizet a szörppel és a zselatinnal elkeverem, majd felmelegítem. Amint langyosra hűl, a torta tetejére csorgatom.
  17. A hűtőbe teszem dermedni. 
  18. Tálalás előtt a 2 deci habtejszínt kemény habbá vertem a habfixálóval, majd a torta karimát eltávolítva az oldalát bekentem, a tetejét pedig kidíszítettem. Végül megszórtam kevés cukor gyönggyel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése