Oldalak

2017. augusztus 29., kedd

Kastély torta - Vivi 2. születésnapjára




Kastély torta

Hozzávalók:
Piskóta:
  • 6 tojás
  • 12 dkg cukor
  • 12 dkg liszt
  • 2 dkg kakaópor
Krém:
  • 20 dkg cukor
  • 9 dl tejszín (kivételesen Hulala)
Díszítés:
  • 10 dkg cukor
Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A torta forma vagy tepsi aljába szabott sütőpapírt teszek.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény,de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. Ezután szitáljuk hozzá a kakaós lisztet és keverjük el óvatosan. Egyenletesen keveredjen el a liszt és a kakaó. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  6. Sütőpapírra rajzolok 22 cm átmérőjű köröket, szám szerint 5 db-ra, mert 5 lapot sütök. A 22 cm-es körnél nagyobb átmérőben kenem szét. 180 fokon sütjük 10-12 percet laponként.
  7. Amikor megsült a karikával kivágtam a köröket, így a széléből lesz a panír az oldalára. Rácsra téve hagyom kihűlni a lapokat.
  8. A krémhez a cukrot karamellizáltam, amíg teljesen el nem olvad, majd ha kész, lassan, óvatosan beleöntöttem a 2 dl habtejszínt.
  9. Addig kevertem és melegítettem, amíg felolvad az összes darab karamell. Kicsit besűrűsödik. Ezután teljesen kihűtöttem.
  10. Ha kihűlt, felverem kemény habbá az 5 dl tejszínt. Tehetünk hozzá habfixálót is. 
  11. A felvert tejszín egy részét a karmellhez tettem és simára kevertem, lazítottam vele. Majd ezt belekevertem a többi felvert tejszínbe. 
  12. Megtöltöm vele a lapokat. Ne legyen vastag a krém, csak, mint a lapok.
  13. Körben is krémmel kentem és hagytam még a tetejére is. Hűtőbe tettem, hogy dermedjen. 1-2 óra múlva kivettem és paníroztam.
  14. A tortalapok széleiről leeső darabkákat aprítóba tettem és ledaráltam. A tortát kezembe vettem, alá nyúltam és így paníroztam körbe az egészet a finom morzsával.
  15. Tetejére felverek 2 dl tejszínt és kidíszítem vele a tortát.
  16. Készítettem a tetejére 10 dkg cukorból karamell díszeket. Ezt a cukormennyiséget felolvasztottam, majd kicsit kevergetve hűtöttem a tűzről levéve. 
  17. Kanál segítségével csurgattam a kívánt mintákat a szilikon lapokra. Egy részét pedig elsimítottam, majd dermedés után nagyobb darabokra törtem. Óvatosan leemelve a tortára helyeztem őket.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése