Oldalak

2017. augusztus 29., kedd

Karamellás krémsajtos szelet



Karamellás krémsajtos szelet

Hozzávalók:

  • 40 db babapiskóta

Krém:

  • 1 L tej
  • 3 csomag tejszínízű pudingpor
  • 20 dkg cukor
  • 25 dkg mascarpone

Öntet:

  • 3 ek kakaópor
  • 3,2 dl víz
  • 7 dkg vaj
  • 4 ek cukor

Tetejére:

  • 10 dkg étcsokoládé
  • 1 ek kókuszolaj

Elkészítés:
  1. A krémhez a cukorból karamellt készítek, óvatosan felöntöm 5 dl tejjel, és kis lángon hagyom, hogy feloldódjon.
  2. Ezalatt a 3 csomag pudingot simára kavartam a maradék tejjel, amikor a karamell feloldódott, hozzáöntöm, és állandó keveréssel besűrítettem. A pudingot kihűtöttem, és hozzákevertem a mascarponét.
  3. Elkészítem a mártogatóst. A cukrot simára kevertem a kakaóval, felöntöm a vízzel. Felmelegítem, amikor a cukor feloldódott leveszem a lángról, beleteszem a vajat, és hagyom felolvadni.
  4. A piskótákat belemártom az öntetbe, és egy téglalap alakú sütikeretet egy tálcára teszek, majd felsorakoztatok 20 db-ot a babapiskótából. Rásimítom a krém 2/3-át, befedtem a maradék piskótával, és rákenem a maradék krémet. Hűtőbe tettem pár órára, amíg a krém megdermed, és a piskóta kissé megpuhul.
  5. A csokoládét felolvasztottam és elkevertem a kókusz olajjal, majd a sütemény tetejére simítottam. Visszatettem egy órát a hűtőbe. Tálalás előtt a keretet leszedtem, majd felszeleteltem.
  6. Tejszínhabbal is díszíthető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése