Oldalak

2017. július 18., kedd

Aranygaluska

Anyuéknál készült ez a hagyományos aranygaluska nemrégiben. Nem volt rá panasz.



Aranygaluska

Hozzávalók:
  • 35 dkg liszt
  • 2 dl tej
  • 3 dkg élesztő
  • 1 citrom héja
  • 2-3 ek cukor
  • 3 tojás sárgája
  • csipet só
  • 5 dkg olvasztott vaj
Töltelék:
  • kb 25-30 dkg darált dió
  • 3 ek cukor
  • 15 dkg olvasztott vaj
Sodó
  • 1 L tej
  • 4 tojás sárgája
  • 5 ek cukor
  • 1 vaníliás cukor
  • 1 ek liszt
Elkészítés:

  1. A hozzávalókat a gépbe tettem és dagasztással 20 percig dolgoztatom, majd duplájára kelesztettem. 
  2. Lisztezett deszkán kinyújtottam, majd kiszaggattam. 
  3. Kivajaztam egy 24 cm-es tortaformát. 
  4. A kiszaggatott tésztát először vajba, majd cukros dióba mártottam. Két réteg tészta került a formába.
  5. A maradék diót a tetejére szórtam és ismét kelesztettem.
  6. Annyira, hogy kitöltse a tortaformát. 
  7. 160 fokos előmelegített sütőben, alsó sütéssel és légkeveréssel. 
  8. Szép pirosra és ropogósra sütöttem kb 30-40 perc alatt. 
  9. Közben elkészítettem hozzá a vanília sodót. 
  10. A tejet hozzá felforraltam. 
  11. Közben a cukrot a tojások sárgájával és a liszttel habosra kevertem.
  12. Óvatosan belekevertem a tejbe és hagytam picit besűrűsödni. 
  13. Hagytam picit hűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése