2017. május 3., szerda

Variációk sült lapocka felhasználásra


Nagyon szeretjük a tortillát és érdemes többféle hús variációjában kipróbálni. És ha már a sülteket variáljuk, akkor a sültek körítését is érdemes. Ezért készült nagy mennyiségben ez a lapocka.

Fűszeres-ragacsos sült lapocka


Hozzávalók:

  • 1,5 kg sertés lapocka
  • bors
  • 1 nagy fej fokhagyma
  • 3 dl sör
  • 1 ek olaj a sütő kikenéséhez 

Máz:

  • 4 ek ketchup
  • 1púpos ek barna cukor

Elkészítés:

  1. Befűszereztem és egy éjszakára pihenni hagytam a hűtőben a húst.
  2. Betettem egy kiolajozott tepsibe, majd mellé öntöttem a sört. Befedtem alufóliával és 150 fokos sütőben szép lassan kb 1,5 órát pároltam.
  3. Miután a fóliát levettem a ketchupot összekevertem a barna cukorral és bekentem a hús egyik oldalát. Vissza tettem a sütőbe és kb 170 fokon sütöttem tovább. Mikor már szép színe van megfordítottam és a másik oldalát is megkentem és pirosra sütöttem.
  4. A sütőből kivéve kb 10 percet pihenni hagytam, majd két villa segítségével szálakra húztam szét a húst.


Tortillába töltve:
Hozzávalók:

  • fejenként 2-3 házi tortillalap
  • kb 80 dkg fűszeres ragacsos sült lapocka
  • 1 egész jégsaláta
  • 1 fej vöröshagyma
  • 10 dkg feta sajt

Saláta öntet:

  • 1 dl majonéz 
  • 0,5 dl tej
  • 1 ek porcukor
  • bors
  • 1 tk mézes mustár
  • 1 ek citromlé
  • 1 tk tárkonyecet






Quesadillaként:
Hozzávalók:

  • fejenként 10 dkg fűszeres ragacsos sült lapocka
  • fejenként 2 db tortilla lap
  • 2 ek paradicsomos dip csípős fajta
  • 5 dkgchedar sajt
  • 5 dkg trappista


Száraz serpenyőben sütjük pár perc alatt készre.





Feta sajtos sült lapockás salátatál:
Hozzávalók 2 főre:

  • 40 dk fűszeres ragacsos sült lapocka
  • fél fej jégsaláta
  • 2 db paradicsom
  • 1kisebb uborka
  • 4 szál zöldhagyma
  • 10 dkg feta sajt

Öntet:

  • 1 ek majonéz
  • 1 tk mustár
  • 2 dl natúr joghurt
  • 1 ek ketchup
  • 2 tk worchester szósz
  • bors
  • cukor
  • citromlé





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése