2017. május 28., vasárnap

Rumos dió torta - Születésnapomra


Elérkezett ismét egy születésnap. Már megint torta készült, ezúttal magamnak. Ilyenkor az ember elgondolkodik nem csak az elmúlt egy éven, de régebbre is visszaemlékszik. Nekem most konkrétan az jutott eszembe, hogy milyen tortákat és süteményeket készített az édesanyám a nevezetes napra. Általában a család apraja nagyja összegyűlt és a tesómmal együtt ünnepeltünk, ugyanis ő júni 9. született.
Szóval volt időszak mikor gyümölcstorták készültek, minimum 2. Volt epres és cseresznyés is. :) Imádtuk.
Aztán volt mikor sütés nélküli túró torta készült általában eperrel. Extra díszítés nélkül. Szintén nagy kedvenc volt.
Ezek után jött a Burítós (az egyik unokabátyám nevezte el így).Ennek egy továbbfejlesztett változata ez a mai torta.
Persze volt torta nélküli, inkább sütis időszak és kedvenc falubeli cukrásznéni által készített Kirsch torta, Oroszkrém torta ill. isteni ilyet még nem ettetek Mignon.
Aztán jöttem én a sok finom tortámmal. Remélem ez így is marad. Persze minden évben és alkalomra más, mert mi mostanság így szeretjük, de a régiek is visszatérnek néha. 
De emellett ne felejtsem el megemlíteni apai nagymamámat, aki minden évben ilyenkor is sütött nekünk töménytelen mennyiségben Páros csókot, amin persze mindig összevesztünk. Túl finom volt és túl gyorsan fogyott.
Azt hiszem elég a nosztalgiából jöjjön a recept. Könnyű, habos, rumos, diós álom.





Rumos dió torta

Hozzávalók:
Piskóta:
  • 12 tojás
  • 10 evőkanál liszt
  • 2 ek holland kakaópor
  • 12 evőkanál cukor
Krém: 
  • 12,5 dkg ráma
  • 10 dkg porcukor
  • 2,5 dl tej
  • 2 púpos ek liszt
  • 10 dkg darált dió
  • 2,5 dkg mazsola
  • 1 ek rum
Locsoláshoz
  • 2 ek rum
  • 1 dl tej
Összerakáshoz:
  • 0,5 l habtejszín
  • 2 ek porcukor
  • csokis tortadara


    Elkészítés:
    1. A rumot a tejjel elkevertem.A mazsolát meleg vízbe áztattam.
    2. Egy tepsiben sütöttem két 6 tojásos piskótát. Az egyik kakaós volt.
    3. A lisztet a tejjel simára kevertem és sűrűre főztem, majd kihűtöttem.
    4. A rámát a cukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam a kihűlt krémet. Alaposan kihabosítottam.A diót, a lecsepegtetett mazsolát és egy evőkanál rumot is belekevertem.
    5. A sima piskótát egy tálcára helyeztem, majd a tetejét meglocsoltam a rumos tej felével, megkentem a krém felével és rátettem a kakaós piskótát. Azt is meglocsoltam és megkentem a maradék krémmel. Lefedtem fóliával és egy éjszakára hűtőbe tettem.
    6. Másnap fogtam egy nagy tortatányért. Felvertem a tejszínhabot. Az állítható tortakarikámat a tányérra helyeztem beállítva kb 25 cm átmérőre. Kanállal elkezdtem szaggatni a piskótát a tányérra, egy sor után megkentem tejszínhabbal, rá megint piskóta. Ismét tejszínhab, majd a maradék piskóta. Elvettem a karikát és az egészet bevontam a maradék tejszínhabbal. Mindenhol megszórtam tortadarával. Hűtőbe tettem 1-2 órára.
    7. Szeletelve szép mozaikos mintát ad.




    4 megjegyzés:

    1. Isten éltessen nagyon sokáig ! A tortád nagyon finom lehet! Szoktam sokszor nosztalgiázni én is a régi egyszerű Anyu által készített tortákról ami nem is annyira torta mint inkább krémes piskóta volt legalábbis nálunk:) Sok érdekes sütiket említettél majd megnézem mert érdekel!

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Nagyon szépen köszönöm! Bizony ez a torta könnyű és habos és nagyon diós. A kicsi lányom egy felnőttnek való szeletet bevágott belőle. :) Nagyon jó érzés nosztalgiázni! Nézz körbe bátran, biztos tetszeni fognak.

        Törlés
    2. Isten éltessen, kedves Melinda! Finom tortát készítettél magadnak, no meg a családnak :-)

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Köszönöm szépen Katalin! Nem volt rá panasz!

        Törlés