2017. május 13., szombat

Méteres


Régi nagy kedvenc ez a sütemény,de itthon még csak most készült először. Nagyon finom és egyáltalán nem nehéz az elkészítése. Bár nekünk kicsit sok, így legközelebb egy rúd mennyiség fog csak készülni, így márványos lesz a tészta. De az ízén ez nem fog változtatni.

Méteres

Tészta két rúdhoz:
  • 6 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 1,5 dl olaj
  • 1,5 dl langyos víz
  • 38 dkg liszt
  • 1 cs sütőpor
  • 2 ek kakaópor
Krém:
  • 2 cs főzős pudingpor
  • 7 dl tej
  • 15 dkg cukor
  • 25 dkg margarin
  • 1 rumaroma
Tetejére:
  • 20 dkg étcsokoládé
  • 1,5 dl habtejszín
Elkészítés:

  1. A tojásokat szétválasztottam.A sárgákat kikevertem a cukorral, olajjal, vízzel. 
  2. Hozzáadtam a lisztet, sütőport, végül hozzákevertem a tojások keményre vert habját is.
  3. A tésztát két részre osztottam, az egyik felébe belekevertem 2 ek kakaóport.
  4. A fehér tésztát vajjal kikent őzgerincformában megsütöttem. Tűpróba!!!Utána a kakaós tésztát is megsütöttem. Mindezt kb 170 fokon légkeveréssel.
  5. Mikor megsültek hagytam teljesen kihűlni őket. 
  6. A pudingot a tejjel sűrűre főztem. A vajat a cukorral és az aromával habosra kevertem, majd a kihűlt pudingot is hozzákevertem és kihabosítottam.
  7. Négy részre vágtam mindkét sütit és a közepét felcserélve a krémmel vastagon rétegezve megkentem és összeragasztottam. Ismét két rúd lesz.
  8. A tejszínt felforrósítom és felolvasztom benne a csokoládét. Simára keverem és hagyom teljesen kihűlni. Hűtőbe teszem két órára. (Nem rögtön öntöm a süteményre, mert nem lehet egyformán bevonni.) Ha kihűlt kenem a sütire. Szeletelve kínálom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése