2017. május 3., szerda

Karamellás-csokoládés meggyes torta


A 9. házassági évfordulónk alkalmából készült ez a finom csokoládé torta. Most kivételesen nem piskóta alapra. Finom szaftos a tészta,de legközelebb inkább visszatérek a megszokott piskótámhoz.



Karamellás-csokoládés meggyes torta

Tészta 24-es:

  • 20 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 20 dkg vaj
  • 20 dkg porcukor
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • 1 csipet só
  • 4 db tojás

Krémhez:

  • 15 dkg cukor
  • 0,5 dl víz
  • 25 dkg étcsokoládé
  • 1,5 dl habtejszín
  • 20 dkg vaj

Töltelékhez:

  • kb. 6 ek házi meggy lekvár
  • kb. 20 szem magozott meggy

Díszítéshez:

  • kb 20 szem meggy
  • 5 dkg étcsokoládé
  • 1 ek olaj
  • kb 6 dkg fehér unidec soft vagy marcipánmassza

Elkészítés:

  1. A csokit egy nagyobb tálba összetördeltem.
  2. A vizet a cukorral közepes lángon, magas falú lábasban elkezdtem karamellizálni. Amikor elérte a kellő színt hozzá öntöttem az előzőleg felforralt tejszínt. Fontos, hogy meleg legyen. Folyamatos kevergetés mellett főztem még 2-3 percet.
  3. A karamell öntetet ráöntöttem csokidarabokra és csomómentes krémet kevertem belőle. Ezután robotgép segítségével addig habosítottam, míg ki nem hűlt a krém, Ezután a vajat kockákra vágtam és kis adagokban hozzá kevertem a csokis-karamellás krémhez. Szoba hőmérsékleten hagytam még hűlni, majd 3 órára hűtőbe tettem.
  4. A sütőt előmelegítettem 180 fokra, alul-felül sütésre  állítottam. Egy 24 cm átmérőjű tortaforma alját kibéreltem sütőpapírral.
  5. A vajat a porcukorral, sóval, vanília aromával kihabosítottam, majd egyesével hozzá kevertem  a tojásokat is. Végül az előzőleg átszitált lisztet és a sütőport is hozzákevertem. Csomómentes tésztát kell hogy kapni. Ha picit sűrűbb, tehetünk bele 1-2 kanál tejet.
  6. A tésztát beleöntöttem a formába és kb 35 perc alatt, tűpróbáig aranybarnára sütöttem.A sütőformában hagytam kihűlni.
  7. A kihűlt tésztát kivettem a formából és 2 részre vágtam. A tészta alja lesz a torta teteje.
  8. Megkentem az alsó lapot a meggylekvárral, majd rákentem a krém felét és meggyszemeket is tettem rá.
  9. Rátettem a másik tésztát, az aljával felfelé, kicsit lenyomkodtam, majd kívül is bekentem. Kevés krémmel kidekoráltam a tortát.
  10. Betettem a hűtőbe.
  11. A csokoládét felolvasztottam, majd a meggyszemeket fogpiszkáló segítségével a csokoládéba mártottam. Egy hungarocell táblába szurkáltam a fogpiszkálókat és öt percre betettem a mélyhűtőbe.
  12. A torta közepére szív formában helyeztem el őket, miután lehúztam a pálcikákról a szemeket.
  13. Az unidecból virágokat és csillagokat formáztam, majd azzal is kidíszítettem a tortát.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése