2017. március 4., szombat

Vaníliás-citromos szelet


Úgy indult, hogy Madártej szeletet készítek. De hát nálam sokszor előfordulnak változtatások. Ami persze nem baj.
Dió került a piskótába, aztán kitaláltam rá a zselés réteget és citrommal is ízesítettem a krémet. Nem volt rossz döntés, sőt... 


Vaníliás-citromos szelet

Hozzávalók:
Piskóta:

  • 8 tojásfehérje
  • 8 evőkanál kristálycukor
  • 8 evőkanál liszt
  • fél csomag sütőpor
  • 3 ek darált dió

Krém:
  • 20 dkg puha vaj
  • 15 dkg porcukor
  • 8 dl tej
  • 1 evőkanál liszt
  • 2 csomag tejszínes pudingpor
  • 8 tojássárgája
  • 1 citrom leve és héja
Zselés réteg:
  • 2 csomag piros expressz zselatin
  • 6 dl Sió citrus mix
Tetejére:
  • 5 dl habtejszín
  • 1 vaníliás cukor
  • színes szórócukor
Elkészítés:
  1. A tojásfehérjét a cukorral kemény habbá vertem, majd hozzákevertem a sütőporos lisztet, majd a darált diót is. 
  2. Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam és 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 15 percig sütöttem. A tésztát hideg, és nem előmelegített sütőbe tettem.
  3.  A tojássárgákat a liszttel simára kevertem. A pudingport egy pici tejjel szintén simára kevertem, majd hozzáöntöttem a tojássárgás keverékhez a maradék tejjel együtt, és sűrűre főztem. A vajat a porcukorral habosra kevertem, hozzáadtam a kihűlt tojásos-pudingos krémet, és mixerrel kihabosítotam. Ízesítettem a citromlével és reszelt citromhéjjal. Ha a krém picit lágy, akkor kb. 1 órára beteszem a hűtőbe, mert úgy szépen fel lehet kenni a tésztára, és nem fog lefolyni.
  4. A zselés réteghez a citrusos gyümölcslevet felforrósítottam, majd az expressz zselatint elkevertem benne.
  5. A tésztára rákenem a krémet, majd a zselés réteget. Hagytam megdermedni.
  6. Végül felvertem a tejszínhabot a vaníliás cukorral és rákentem a zselés rétegre.
  7. Tálalás előtt megszórtam szórócukorral.Most épp kékkel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése