2017. március 4., szombat

Sütőben sült fánk



Ez egy nagyon jó alternatíva azoknak, akik nem bírják vagy nem szeretik az olajban sült fánkokat.Nem olyan mint a bukta, de persze nem is teljesen olyan mint az olajban sült fánk. Ezen felül természetesen nagyon finom.


Sütőben sült fánk

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 3 dkg friss élesztő
  • 2,8-3 dl tej
  • 7 dkg cukor
  • 5 dkg vaj
  • ½ kávéskanál só
  • 2 tojássárgája
Tetejére:
  • porcukor
  • sárgabaracklekvár
Elkészítése:
  1. Az élesztőt 1 dl langyos tejben pici cukorral felfuttatam. A többi hozzávalót tálba mértem, hozzáöntöttem a megkelt élesztőt, és a maradék tejjel tésztát dagasztottam. Lefedve, langyos helyen duplájára kelesztettem, kicsit átgyúrtam, majd újra kelesztettem.
  2. Ezután lisztezett munkafelületre borítottam, 1,5-2 cm vastagságúra nyújtottam és közepes méretű, kerek kiszúróval fánkokat szaggattam belőle.
  3. A fánkokat sütőpapírral bélelt tepsibe fektetettem, és konyharuhával letakarva 20-25 percig pihentetettem.
  4. A sütőt 190 fokra előmelegítettem. A tésztakorongok közepébe egy kisebb méretű pohár talpának segítségével mélyedést nyomtam, és az így kialakított lyukakba egy-egy teáskanál sárgabaracklekvárt tettem. Persze lekvár nélkül is süthető.
  5. Sütőbe tettem, és addig sütöttem, amíg a fánkok teteje szépen meg nem pirul.
  6. A sütőből kivéve öt percre befedjük őket egy konyharuhával, majd porcukorral meghintve tálaljuk.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz kis. Ezt te is eheted. Jól vagy már?
    Játék van nálam. Várlak szeretettel. korsocska.blogspot.hu

    VálaszTörlés
  2. Szia! Igen, köszönöm épp most olvastam. :D
    Jól vagyok, persze még mindent nem tudok enni, de már zsiványkodhatom. :D

    VálaszTörlés