2016. december 19., hétfő

Csokoládé torta



A nagyfiú iskolájában jótékonysági eseményre készült ez a nagyon csokis főzött krémes torta. Sajnos itthonra csak a krémes tál kinyalintására volt lehetőség, így a belsejéről sem készíthettem fotót. De elhihetitek, nagyon-nagyon finom.


Csokoládé torta

Hozzávalók 26os formához:

  • 8 tojás
  • 8 ek cukor
  • 6 ek liszt
  • 2 ek cukrozatlan kakaópor

Krém:

  • 4 tojás
  • 2 ek kakaópor
  • 20 dkg cukor
  • 20 dkg étcsokoládé
  • 25 dkg vaj

Díszítéshez:

  • cukorkák

Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A torta forma aljába szabott sütőpapírt teszek.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény,de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. A lisztet és a kakaóport óvatosan kevertem bele .Egyenletesen keveredjen el a liszt és a kakaó. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  6. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  7. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 30 perc alatt a piskótát.
  8. Rácsra borítottam, lehúztam a sütőpapírt és hagytam kihűlni.
  9. A krémhez fogok egy lábast és 1/3 részéig feltöltöm vízzel, majd fogok egy bele illő tálat és abban elkeverem a tojásokat a cukorral és kakaóporral.
  10. A lábost felteszem a tűzhelyre és felmelegítem a vizet. Mikor kellően forró ráteszem a lábosra a tálat és a gőz fölött folyamatos keverés mellett (Ez fontos! Különben édes rántotta lesz belőle.) sűrű krémmé főzöm kis lángon.
  11. Amikor kellően sűrű beletördelem a csokoládét és simára keverem. Félreteszem és hagyom kihűlni.
  12. A szoba hőmérsékletű vajat habosra keverem géppel, majd kanalanként adagolom hozzá a csokoládés főzött krémet. Egyenletesen elkeverem benne a habverővel.
  13. A kihűlt piskótát elfelezem és a krém felével megtöltöm. Ráhelyezem a másik lapot, majd bevonom a maradék krém felével.
  14. A megmaradt krémet habzsákba töltöm és kidíszítem vele.
  15. Végül a cukorkákat is ráhelyezem.
  16. Tálalásig hűtőbe teszem. Jót tesz neki 2-3 óra pihenés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése