2016. október 17., hétfő

Fűszeres sütőtökös muffin


Nem voltam egy nagy sütőtök fogyasztó, egészen az idei évig. Most belehúztam. Idén már jó pár kiló sütőtököt elfogyasztottunk és került a mélyhűtőbe is püré. Ezt a finom receptet találtam ezen az oldalon.


Fűszeres sütőtökös muffin

Hozzávalók 12 db

  • 15 dkg liszt
  • 2 ek cukor
  • 1 tubus (170g) sűrített tej
  • 2 tk sütőpor
  • 1,5 tk őrölt fahéj
  • 1/4 tk őrölt gyömbér
  • fél tk őrölt szerecsendió
  • fél tk só
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2,5 dl sütőtök püré
  • 1 tojás
  • 6 dkg vaj

Elkészítés:

  1. Előmelegítettem a sütőt 200 fokra és felolvasztottam a vajat.
  2. Összekevertem egy tálban a száraz hozzávalókat: Beleszitáltam a lisztet, hozzá adtam a cukrot, sütőport, őrölt fahéjat, őrölt gyömbért, őrölt szerecsendiót, sót és a vaníliás cukrot.
  3. Belenyomtam egy másik tálba a sűrített tejet, hozzáadtam a sütőtök pürét és a tojást. Jól elkevertem.
  4. Öntsd a sütőtökös krémet a lisztes keverékhez, és keverd jól el.
  5. Add hozzá az olvasztott vajat, és ezzel is keverd el.
  6. Öntsd a tésztát a jól kivajazott muffin formákba. Én nem használtam hozzá muffin papírt, nem is szükséges, de ha szeretnéd, nyugodtan tegyél a formákba. Ebből a mennyiségből ha 12 muffint készítesz, akkor kb. félig, talán egy kicsit tovább tudod megtölteni a formákat.
  7. Tedd be a muffinokat a sütőbe és süsd 25 percig.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése