Oldalak

2016. október 17., hétfő

Borzas almás


Már többször készült, nagyon finom almás sütemény. Sosem gondoltam volna, hogy szeretni fogom az almás-pudingos tölteléket. De igazán finom és a család kedvence lett.


Borzas almás

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 20 dkg cukor
  • 3 tojás sárgája
  • 1 dl natúr joghurt
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 csomag sütőpor
  • csipet só
  • 25 dkg vaj

Töltelék:
  • 1,2 kg alma
  • 3 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • kb 1 dl víz
  • 1 csomag vaníliás puding
  • 3 tojás fehérje
Elkészítés:
  1. A lisztet a sütőporral, sóval átszitáltam, majd hozzákevertem a cukrot.
  2. A vajat kockákra vágtam, majd a lisztes keverékkel elmorzsoltam.
  3. A joghurtot elkevertem a tojások sárgájával, majd a vajas morzsához adtam.
  4. Összegyúrtam, majd 1/3 és 2/3 arányban elosztottam, fóliába csomagoltam. A kisebbik felét a mélyhűtőbe tettem, a nagyobbikat a hűtőbe, amíg elkészítem a tölteléket.
  5. Az almákat meghámoztam, és lereszeltem. (Én általában körbe reszelem a csutkája körül, így annak kivételével nem kell bajlódni.)
  6. Egy lábosba teszem a vajjal és cukorral együtt, majd puhára párolom.
  7. A pudingport simára kevertem a vízzel és az almához öntöttem. Pár perc alatt sűrű kevergetés mellett, hagytam hogy besűrűsödjön és krémes állaga legyen. Kihűtöttem.
  8. A sütőt előmelegítettem 180 fokra.
  9. A nagyobbik tésztát kinyújtottam és egy kivajazott tepsibe tettem, a szélét elegyengettem.
  10. A tojásfehérjét kemény habbá vertem és a pudingos almához forgattam óvatosan.
  11. Rásimítottam a tésztára. A fagyasztóból kivett tésztadarabot ráreszeltem, majd betettem a sütőbe.
  12. Körülbelül 25 perc alatt szép aranyszínűre sütöttem.
  13. A tepsiben hagyjuk teljesen kihűlni és akkor szeleteljük fel!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése