Oldalak

2016. szeptember 6., kedd

Oroszkrémtorta - Vivi első tortája






Hát bizony túl vagyunk a kisasszony első szülinapján. Nagyon jól sikerült. Sajnos a szokásos fotókra nem került sor, legalábbis ami a tortát illeti. Nem sikerült lefotóznom, mert Vivi már bele is markolt, ahogy letettem az asztalra. :D Élvezte nagyon, hogy turkálhat benne. :D Én persze kevésbé,de sebaj. Valahogy kibírtam, meg után a takarítást is. Csak a mennyezeten nem volt belőle. :D:D:D




Oroszkrémtorta

Hozzávalók:
Piskóta (24 cm)

  • 6 tojás
  • 6 ek cukor
  • 6 ek liszt
  • csipet szódabikarbóna

Krém:

  • 6 tojás sárgája
  • 20 dkg porcukor
  • 6 dl tejszín
  • 5 dkg mazsola (én kandírozott citrushéjat használtam)
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 dkg zselatin
  • 1 dl tej
  • ízlés szerint rum vagy aroma

Díszítéshez:

  • 2 dl tejszín
  • 1 vaníliás cukor
  • 1 habfixáló
  • cukorgyöngy

Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A torta forma aljába szabott sütőpapírt teszek.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény,de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. A lisztet óvatosan kevertem bele és vele a szódabikarbónát. Egyenletesen keveredjen el a liszt. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  6. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  7. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 30 perc alatt a piskótát.
  8. Rácsra borítottam, lehúztam a sütőpapírt és hagytam kihűlni.
  9. A krémhez a tojássárgákat a porcukor felével, a vaníliás cukorral és 2 dl tejszínnel gőz fölött állandó keverés mellett sűrű krémmé főztem. Kihűtöttem.
  10. Belekevertem a rumaromát.
  11. A zselatint a tejbe belekevertem és állni hagytam 2-3 percig, majd a mikróban fél perc alatt felmelegítettem. A krémhez kevertem.
  12. A 4 dl tejszínt a maradék porcukorral kemény habbá vertem és óvatosan a krémhez kevertem. Beleforgattam a kandírozott narancs és citromhéjat is.
  13. A piskótát 3 részre vágtam. És a krémmel megtöltöttem, az oldalát is bevontam.Hűtőbe tettem.
  14. A torta díszítéséhez a tejszínt a vaníliás cukorral és a habfixálóval kemény habbá vertem és kidíszítettem a tortát. Végül cukorgyönggyel megszórtam.


Megjegyzés: 
A recept egy S.É.F. - füzetek kiadásból származik. Boruzs Jánosné a szerzője és Torták a címe.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése