2016. szeptember 23., péntek

Narancsos citromos szelet


A sütés nélküli desszerteket általában mindenki szereti. Ez a citrusos pedig aztán tényleg nagyon finom. Azóta a krémes por másik felét is felhasználtam hasonló módon, csak arról nem készült fénykép. Annál a tejet Mangós Topjoyra cseréltem a krém kikeverésénél és nem használtam narancsot. Úgy is isteni lett.



Narancsos citromos szelet

Hozzávalók:

  • 10-12 db babapiskóta
  • fél csomag krémes krémpor 
  • 3 dl tejföl
  • 2 dl habtejszín
  • 1 vaníliás cukor
  • 4 ek cukor
  • 1 narancs leve és héja
  • 2 citrom héja és 1 leve
  • 1 ek zselatin
  • 3+2 tej

Díszítés:

  • cukorgyöngy
  • citrom szeletek

Elkészítés:

  1. Két deci tejben elkevertem egy evőkanál cukrot és ebbe mártottam bele a babapiskótákat és raktam ki velük a jénai alját.
  2. A krémes krémport kikevertem három deci tejjel és a piskótára öntöttem,
  3. A tejfölt elkevertem a narancs és a citromhéjjal és a cukorral.
  4. A habtejszínt kemény habbá vertem a vaníliás cukorral együtt.
  5. A narancs és az egyik citrom levét egy mikrózható tálba tettem és elkevertem benne a zselatint. Állni hagytam  pár percet, majd fél percre betettem a mikróba felmelegíteni.
  6. Ismét átkevertem, majd a tejfölös krémhez kevertem. Végül a felvert tejszínt is óvatosan beleforgattam, majd a krémes krém tetejére simítottam.
  7. A tetejét cukorgyönggyel és citrom szeletkékkel díszítettem.
  8. A hűtőben pihentettem 4 órát tálalás előtt.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Zselatin fontos bele? annyira nem szeretem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem fontos, de akkor még egy sor babapiskóta kell, hogy a nedvességet magába szívja a krémből, sőt én akkor 1 dl-vel kevesebb tejfölt használnék.

      Törlés