Oldalak

2016. szeptember 4., vasárnap

Egyszerű tarhonyás lecsó virslivel és buggyantott tojással - Ahogy én szeretem

Sajnos én csak egy évben 1-2 alkalommal eszem, mert elég érzékeny a gyomrom erre a csodás nyári ételre. Nekem a tarhonyás a kedvencem,de jöhet a burgonyás kolbásszal, a tojásos, sőt mg rizzsel is szívesen eszem. Egy kis csavarral jöhet bele cukkini vagy padlizsán is. De az abszolút favorit ez a tarhonyás verzió és hogy még jobban tobzódjak az ízekben buggyantott tojást is készítek hozzá.
Próbáljátok ki! Nem fogtok csalódni!

Sasó indított játékot a lecsóról, mert hát ahány ház annyi szokás. Tényleg így van.
Elmondom...




Egyszerű tarhonyás lecsó virslivel 
és buggyantott tojással
Hozzávalók:
  • 2,5 dl tarhonya
  • 2 fej főzőhagyma
  • 4 paprika
  • 1 paradicsom
  • 4 szál virsli 
  • kevés zsiradék
  • kb 7 dl víz
Buggyantott tojáshoz:
  • kb 1 L víz
  • 1 tk ecet
  • 2-3 szem egész bors
  • 1 babérlevél
  • 2 tojás
Elkészítés:

  1. A tarhonyát kevés zsiradékon és sóval megpirítottam és felöntöttem 4 dl vízzel. Hagytam felforrni fedő alatt, majd takarékra kapcsoltam és hagytam, hogy lassan magába szívja a folyadékot. 
  2. Közben a hagymát nem túl vékony szeletekre vágtam, a paprikát is felszeleteltem, a paradicsomot kockára vágtam. 
  3. Kevés zsiradékkal és pici sóval elkezdtem párolni. 
  4. Hagytam, hogy levet engedjen, megszórtam kevés pirospaprikával, majd a tarhonyát hozzá öntöttem és ha szükséges adok még hozzá vizet.
  5. Pár perc alatt hagytam készre főni.
  6. Közben a virslit felkarikáztam és hozzákevertem. Lekapcsoltam.Fedő alatt állni hagytam míg elkészül a tojás.
  7. A buggyantott tojáshoz a vizet a fűszerekkel feltettem forrni, majd takarékra kapcsoltam. 
  8. Óvatosan egyesével beleütöttem a tojást és hagytam a fehérjét megszilárdulni, megfőni. A közepe maradjon lágy.
  9. Együtt tálaltam és kevés kaporral megszórtam. 


2 megjegyzés: