2016. szeptember 24., szombat

Cukkini főzelék


Valami oknál fogva jobban kedvelem a cukkiniből a főzeléket, mint a tökből. Pedig olyan nagy különbség nincs is köztük.Mindenesetre nagyon finom.


Cukkini főzelék

Hozzávalók 2 főre:
  • 1 nagy cukkini
  • 1 csokor kapor
  • 5 dl tej
  • 3 dl víz
  • 7 dkg vaj
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 púpos ek liszt
  • bors
Elkészítés:

  1. A cukkinit megmostam végeit levágtam, majd legyalultam, picit besóztam és 10 percre állni hagytam. 
  2. Aztán jól kinyomkodtam. 
  3. A vajat felolvasztottam, majd beletettem az apróra vágott fokhagymát és kaprot. Kb egy percig pirítottam,hogy az illóolajok felszabaduljanak, majd hozzáadtam a lisztet.
  4. Hozzáadtam a cukkinit,  felöntöttem a víz-tej keverékkel. Lehetőség szerint csomómentesre kevertem.
  5. Fűszereztem, majd sűrűre főztem. Ehhez csak pár perc kell, miután felforr.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése