2017. szeptember 2., szombat

Zabkeksz






A nagyfiú utolsó napjára készült az oviba. A gyerekek imádták és itthon is nagy sikere volt.



Zabkeksz

Hozzávalók:

  • 20 dkg vaj
  • 25 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 tojás
  • 15 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 3 g szódabikarbóna
  • csipet só
  • 25 dkg zabpehely

Elkészítés:

  1. A sütőt 180 fokra előmelegítettem. A tepsit sütőpapírral kibéleltem.
  2. Egy tálban összekevertem a lisztet a sóval, sütőporral és szódabikarbónával.
  3. A robotgépben a puha vajat habosra vertem a cukorral. A tál oldaláról lekapartam a felragadt vajat, majd hozzáadtam a tojást és a vaníliás cukrot és összedolgoztam. Fokozatosan hozzáadagoltam a lisztes keveréket, végül pedig a zabpelyhet is. Amikor a massza homogén, kikapcsoltam a gépet.
  4. Evőkanálnyi masszákból golyót formáztam és a sütőpapírral bélelt tepsire tettem, kissé kilapítottam. A tésztagolyókat egymástól 5-6 cm-re tettem, mert a kekszek sütés közben szétterülnek. 
  5. Előmelegített sütőben 13-16 perc alatt készre sütöttem a kekszeket. A sütőből kivéve rácson teljesen kihűtöttem és légmentesen záródó dobozba tettem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése