2016. június 7., kedd

Sült csirkecomb petrezselymes burgonyával - 29. Blogkóstoló


A 29. Blogkóstoló háziasszonya ezúttal Gabi a Fűszermánia blog szerzője. Mint kiderült nem csak a főzést, de társasjátékokat is szereti. Ezúttal Tündérkonyha  receptjei között válogathattam. Imádom a petrezselymes burgonyát és a sült csirkét is szinte minden formában. Így esett a választásom erre a finom receptre.Sült csirkecomb petrezselymes burgonyával, engem meggyőzött.


Sült csirkecomb és -mell petrezselymes burgonyával

Hozzávalók:

  • 2 csirkecomb
  • 1 egész csirkemell
  • bors
  • fokhagyma granulátum
  • szárított kakukkfű
  • szárított bazsalikom
  • szárított majoránna
  • szárított petrezselyemzöld
  • 1 dl víz

Köret:

  • 1 kg burgonya
  • friss petrezselyem
  • kevés olaj

Elkészítés:

  1. A csirkecombokat az ízületnél ketté vágtam és a felső combot kicsontoztam, majd a bőrét is lehúztam Félretettem a bőrét.A mellet ketté vágtam. A combokat befűszereztem mindkét oldalát és tepsibe tettem. A bőrét mellé tettem, majd befedtem fóliával. Egy éjszakát pihentettem a hűtőben.
  2. A burgonyát megpucoltam, majd négy ill. hat részre vágtam nagyságtól függően. Sós vízben forrástól számítva úgy 10-15 percig főztem. Leszűrtem és félre tettem.
  3. Másnap öntöttem hozzá 1 dl vizet és előmelegített 170 fokos sütőbe tettem úgy, hogy egy akkora darab sütőpapírt tettem rá,amit pont befedte a húst.
  4. Így sütöttem kb 40 percig. Akkor levettem a sütőpapírt és megforgattam a húsokat.
  5. Egy sütőlapra tettem egy sütőpapírt. Ráborítottam a burgonyát. Picit sóztam és megszórtam apróra vágott friss petrezselyemmel, majd meglocsoltam kb 3 ek olajjal. Összeforgattam, majd szépen elterítve a sütőbe tettem a hús fölé.
  6. Mikor a krumpli már kezd pirulni, a húst a saját tepsijéből a burgonya mellé tettem és a kisült szafttal kicsit meglocsoltam. Kb 10 percig pirítottam és már tálaltam is.



2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett. Az meg, hogy rögtön két azaz két és fél( epres, rebarbarás pite) receptet is kóstoltál tőlem igen csak jóleső :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, nagyon finomak voltak! :D

    VálaszTörlés