Oldalak

2016. május 13., péntek

Sajt torta - Sütés nélkül


A világ legfinomabb finomsága a friss sajtból vagy túróból készült sütés nélküli torta. Gyerekként anyum rendszeresen készített hasonlót, amit a mai napig imádok. Viszont ehhez a változathoz nem kell tojás. (Így aki tart a nyers tojástól is el tudja készíteni.) Az íze viszont ugyan úgy fenomenális.



Sajt torta - Sütés nélkül

Hozzávalók 28 as tortaformához:

  • kb 15 dkg babapiskóta
  • 1 kg friss sajt
  • 1 csomag tejszínes vagy vaníliás pudingpor
  • 7 dl tej
  • 4 dkg vaj
  • 4 tk zselatin
  • 6 ek cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 30 dkg eper
  • 20 dkg meggy
  • 1 csomag expressz tortazselé
  • 2,5 dl víz vagy gyümölcslé

Elkészítés:

  1. Másfél deciliter tejet elkevertem egy evőkanál cukorral és ebbe áztattam be a babapiskótát, mielőtt kiraktam volna vele a tortaforma alját. Erre került a negyede az epernek darabolva és a meggy negyede.
  2. A pudingport elkevertem 5 evőkanál cukorral és 5 deci tejjel, majd sűrűre főztem. Még melegen belekevertem a vajat.
  3. A friss sajthoz reszeltem a citrom héját.
  4. A zselatint felöntöttem annyi vízzel,hogy éppen ellepje és simára kevertem. Utána fél deci meleg tejet öntöttem rá. Csomómentesre kevertem. 
  5. A pudingot és a zselatint összekevertem, majd ezt a masszát  hozzákevertem a sajthoz is.
  6. Ráöntöttem a gyümölcs és a babapiskóta tetejére.
  7. A tetejét kiraktam a maradék gyümölccsel, majd a hűtőbe tettem.
  8. Végül elkészítettem az expressz tortazselét és azt is a torta tetejére csorgattam.
  9. Egy éjszakát hagytam állni és összeérni az ízeket a hűtőben.


2 megjegyzés: