2016. május 3., kedd

Rizses hús tejszínesen

Ez a recept először a megmaradt sült csirke felhasználásra miatt készült. Természetesen a megmaradt rizzsel is eljárhatunk hasonlóképp. Nagyon finom és egyszerű az összeállítása és persze gyors is, ami a dolgos hétköznapokon egyáltalán nem hátrány.

Epebarát az étel, ha zsírszegény a sajt és a tejszín,amit használunk hozzá.



Rizses hús tejszínesen

Hozzávalók:

  • 1 egész csirkemell vagy maradék sült hús
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 1 csokor petrezselyem
  • 2 dl tejszín

Párolt rizs:

  • 1,5 dl rizs
  • 1 tk olaj 
  • 1 tk só
  • 2,5 dl forró víz

Tálaláshoz:
  • reszelt sajt
Elkészítés:

  1. A rizst a szokásos módon párolással elkészítem. Az olajon a sóval együtt megpirítottam, majd a forró vízzel felöntöttem és takarékon félrecsapott fedővel pároltam, míg elforrta az összes vizet. Rátett fedővel félretettem és hagytam pihenni.
  2. Apró kockára vágtam a csirkemellet. Vagy a maradék húst feldarabolom kis kockákra.
  3. Megpirítottam kevés olajon a hagymát, majd a csirkemellet is hozzáadtam.Fehéredésig pároltam. Megfűszereztem. (Ha maradék húsból készítjük elég csak átforrósítani a húst.)
  4. Hozzákevertem a rizst, az apróra vágott petrezselyemzöldet és nyakon öntöttem tejszínnel.
  5. Pár percig még forraltam együtt, majd tálaltam.
  6. Reszelt sajttal a tetején tálaltam.

2 megjegyzés:

  1. Ez egy nagyon finom felhasználása a megmaradt húsnak! Melinda valami probléma lehet mert a LVK6. bejegyzésedre kattintás után nincs semmi !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen. Mindig felhasználom a megmaradt sült húst valamilyen formában.
      Nincs probléma, véletlenül tettem közzé. majd csak pénteken lesz publikus. :)

      Törlés