2016. május 13., péntek

Paradicsomos húsos-gombás tarhonya


A sima hagyományos tarhonyás húsnál nem áll meg a világ és nem kell feltétlenül pörköltesen készíteni. Ez az étel kicsit emlékeztet a több paradicsomot tartalmazó lecsóra, de még is más. A paprikát egyáltalán nem hiányoltam belőle. Viszont nagyon finom és máskor is fog készülni.



Paradicsomos húsos-gombás tarhonya

Hozzávalók:

  • 20 dkg sertéscomb
  • 15 dkg gomba
  • 1 kis fej hagyma
  • 1 kis maréknyi szár zeller
  • 1 sárgarépa
  • 1 ek apróra vágott friss petrezselyemzöld
  • 2 dl paradicsomlé
  • 1 mk fokhagymagranulátum
  • 1 tk cukor
  • csipet bors
  • 1 bögre tarhonya
  • 2 bögre forró víz
  • kevés olaj

Elkészítés:

  1. A hagymát apró kockákra vágtam és kevés olajon üvegesre párolta.
  2. Hozzáadtam a kockákra vágott zellert és sárgarépát és együtt pároltam még pár percig.
  3. Beletettem a kis kockákra vágott sertéshúst és fehéredésig pároltam. Beletettem a feldarabolt gombát.
  4. Felöntöttem a paradicsomlével és fűszereztem. Hagytam kis lángon rotyogni.
  5. A tarhonyát egy másik edényben kevés olajon sóval megpirítottam és felöntöttem a 2 bögre forró vízzel. Fedő alatt kis lángon hagytam, hogy magába szívja az összes folyadékot.
  6. Mikor a tarhonya elkészült hozzáforgattam a raguhoz. Lekapcsoltam alatta a lángot, rátettem a fedőt és hagytam 20 percet pihenni. 
  7. Tálalás előtt megszórtam apróra vágott petrezselyemzölddel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése