2016. május 5., csütörtök

Aranygaluska meggyel - Ünnepek, jeles napok játék!

Aninál, A parókia konyhája blog szerzőjénél ismét játék van, természetesen ünnepi játék.  Pünkösdre kér tőlünk Aranygaluska receptet. Mivel most nem ehetek diót és ez olyan desszert, amiből keveset képtelen lennék készíteni. De szerencsére Ani engedélyezi a régi receptek újra megosztását. Hát én most élek ezzel a lehetőséggel. Ez nem a hagyományos Aranygaluska, mert van benne egy csavar. Szerintem a dió és meggy páros igazán különlegessé teszi ezt a finom desszertet. Érdemes kipróbálni ebben a formában is. Kóstoljátok meg!


Aranygaluska meggyel

Hozzávalók:
  • 35 dkg liszt
  • 2 dl tej
  • 3 dkg élesztő
  • 1 citrom héja
  • 2-3 ek cukor
  • 3 tojás sárgája
  • csipet só
  • 5 dkg olvasztott vaj
Töltelék:
  • kb 25-30 dkg darált dió
  • 3 ek cukor
  • 1 marék meggy
  • 15 dkg olvasztott vaj
Sodó
  • 1 L tej
  • 4 tojás sárgája
  • 5 ek cukor
  • 1 vaníliás cukor
  • 1 ek liszt
Elkészítés:

  1. A hozzávalókat a gépbe tettem és dagasztással 20 percig dolgoztatom, majd duplájára kelesztettem. 
  2. Lisztezett deszkán kinyújtottam, majd kiszaggattam. 
  3. Kivajaztam egy 24 cm-es tortaformát. 
  4. A kiszaggatott tésztát először vajba, majd cukros dióba mártottam. Az első réteg tésztára szórtam a meggyet, aztán ismét tészta. 
  5. A maradék diót a tetejére szórtam és ismét kelesztettem.
  6. Annyira, hogy kitöltse a tortaformát. 
  7. 160 fokos előmelegített sütőben, alsó sütéssel és légkeveréssel. 
  8. Szép pirosra és ropogósra sütöttem kb 30-40 perc alatt. 
  9. Közben elkészítettem hozzá a vanília sodót. 
  10. A tejet hozzá felforraltam. 
  11. Közben a cukrot a tojások sárgájával és a liszttel habosra kevertem.
  12. Óvatosan belekevertem a tejbe és hagytam picit besűrűsödni. 
  13. Hagytam picit hűlni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése