Oldalak

2016. április 28., csütörtök

Svéd húsgolyó




Svéd húsgolyó

Hozzávalók:
Húsgombóc:

  • 1 ek olaj+ a sütéshez
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2-3 ek zsemlemorzsa
  • 2 tojás sárgája
  • fél tk őrölt szerecsendió
  • 1 csapott tk só
  • 40-40 dkg darált sertés és marhahús

Mártás:

  • 4 dkg vaj
  • 2 ek liszt
  • 7 dl erőleves 
  • 1.5 dl tejszín (30 %os)
  • pici só
  • bors
  • 1 csokor apróra vágott petrezselyemzöld

Tálaláshoz:

  • sült burgonya és/vagy párolt rizs
  • erdei gyümölcs lekvár

Elkészítés:

  1. A húsgolyóhoz a hagymát apróra vágtam és üvegesre pároltam, majd minden hozzávalót szépen összekevertem, gyúrtam. Golyókat formáztam.
  2. Forró olajon szép pirosra sütöttem, majd félretettem.
  3. A mártáshoz a vajat felolvasztottam és a liszttel karamellszínűre pirítottam.
  4. Felöntöttem az erőlevessel és a tejszínnel, majd sűrűre főztem.
  5. Visszatettem a húsgolyókat és megszórtam az apróra vágott petrezselyemzölddel.
  6. Kétféle körettel tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése