Oldalak

2016. április 1., péntek

Rumos csokoládés puncs kocka


Rumos csokoládés puncs kocka

Hozzávalók:
Tészta:

  • 4 tojás
  • 4 ek cukor
  • 2 ek liszt
  • 2 ek kakaó

Krém:

  • 1 csomag puncspuding
  • 2 ek cukor,
  • 4 dl tej
  • 6 dkg porcukor
  • 12,5 dkg vaj

Csokibevonat:

  • 8 dkg vaj
  • 2  ek cukor
  • 1 tk fahéj
  • 2 ek kakaó
  • 1-2 ek rum

Elkészítés:
  1. Készítettem egy kakaós piskótát. 
  2. A tojásokat szétválasztottam. A fehérjét kemény habbá vertem, ekkor hozzáadtam a cukrot és tovább vertem kb. 3 percig. 
  3. Akkor hozzáadtam a tojások sárgáját is. Még vertem 2 percig. 
  4. Utána óvatosan és alaposan belekevertem előbb a lisztet, majd a kakaóport is. 
  5. A sütőt előmelegítettem 160 fokra. 
  6. Fogtam egy kisebb méretű tepsit, kibéleltem sütőpapírral és beleöntöttem a masszát majd kb. 20 perc alatt megsütöttem. 
  7. Kiborítottam egy rácsra, lehúztam a sütőpapírt, majd konyharuhával letakarva hagytam kihűlni.
  8. A puncspudingot a cukorral és a tejjel csomómentesre kevertem és sűrűre főztem. Hagytam teljesen kihűlni.
  9. A vajat a porcukorral habosra kevertem, majd mikor már kihűlt teljesen a puding összekevertem őket és a kihűlt piskótára simítottam.
  10. A csoki bevonathoz mindent egy lábosba teszek, majd kb. 5 percig forralom lassan, hogy a cukor is rendesen elolvad. Hagytam kicsit hűlni, majd a puncskrém tetejére simítottam.
  11. Betettem pár órára a hűtőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése