Oldalak

2016. április 2., szombat

Pezsgőkrémes gyümölcstorta




Pezsgőkrémes gyümölcstorta

Hozzávalók:
Piskóta:
  • 5 tojás
  • 5 ek cukor
  • 5 ek liszt
  • 24 cm tortaforma
  • sütőpapír
Krém:
  • 2 dl tejszín
  • 1 cs vaníliás krém (főzés nélküli)
  • 8 dkg porcukor
  • 1,5 dl félszáraz pezsgő
  • 0,5 dl citromlé
  • 375 g-os tejföl 
Tetejére:
  • 3 nagy őszibarack
  • 1 körte
  • 1 kis doboz szeder
  • 1 tasak tortazselé
  • 4 dl víz
  • 4 ek cukor 
  • kevés citromlé 
Elkészítés:

  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A torta forma vagy tespi aljába szabott sütőpapírt teszek.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény,de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. A lisztet óvatosan kevertem bele .Egyenletesen keveredjen el a liszt. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  6. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  7. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 30 perc alatt a piskótát.
  8. A kész piskótát  kiborítottam egy rácsra.
  9. Lehúztam a sütőpapírt. Hagytam kihűlni. 
  10. Ha kihűlt, a piskótát visszateszem a formába.
  11. A barackot és körtét megtisztítottam és félbevágtam, meglocsoltam kevés citromlével. 
  12. A vizet a cukorral felforraltam és beletettem a körtét és a barackot. 
  13. Kb 3 percig főztem lassú tűzön. Utána szűrőkanállal kiszedtem és hagytam kihűlni. 
  14. A léből 2,5 dl félretettem a zseléhez.
  15. A krémhez a cukrot és a krémport összekevertem a citromlével, pezsgővel és a tejföllel. 
  16. A tejszínt felvertem és azt is belekevertem. 
  17. A piskóta tetejére simítottam a krémet. Kiraktam a tetejét a gyümölcsökkel.
  18. A cukros, gyümölcsös vízhez hozzáadtam a zseléport, alaposan elkevertem és összemelegítettem. 
  19. Épp csak hagyom, hogy elérje a forráspontot és már le is kapcsolom. 
  20. Hagytam hűlni, majd a torta tetejére öntöttem. 
  21. Hűtőbe tettem pár óra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése