2016. április 2., szombat

Narancsos kacsamell póréhagymás burgonyapürével és balzsamecetes jégsalátával


Narancsos kacsamell póréhagymás burgonyapürével és balzsamecetes jégsalátával

Hozzávalók:
  • fejenként egy kacsamell
  • bors
  • kb. 1 narancs leve
  • 1-2 ek. méz
Köret:
  • 50 dkg burgonya
  • 1 kisebb szál póré hagyma
  • 1 ek. tejföl
  • 1 gerezd fokhagyma
  • bors
  • 1 ek. vaj vagy margarin
Saláta: 
  • jégsaláta
  • 3 ek balzsamecet
  • 1 ek olívaolaj
  • ízlés szerint cukor
  • 1 dl víz
Elkészítés:


  1. A kacsamelleket beirdaltam és sóztam, borsoztam. Állni hagytam. 
  2. A húsokat bőrükkel lefelé tepsibe helyeztem és a narancs levéből 3 evőkanálnyi mennyiséget ráöntöttem. Befedtem fóliával és kb. 30-40 percig 200 fokos sütőben sütöttem. 
  3. Mikor elkezd már pirulni is az alja, levettem a fóliát és még sütöttem 10 percig. 
  4. Bekentem a mézzel elkevert narancslével mindkét oldalát. 
  5. Most már felfelé van a bőrös fele. Kb 5 percig sütöttem még. 
  6. Átsült, de szaftos, omlós, puha húst kaptam, isteni ízekkel.
  7. A burgonyát megtisztítottam és felkockáztam, majd sós vízben megfőztem. 
  8. Közben a salátát felkockáztam és a kikevert öntettel meglocsoltam. 
  9. A fokhagymát hozzá reszeltem. 
  10. A póré hagymát apróra vágtam és megpirítottam.
  11. A krumplit összetörtem, majd ízesítettem tejföllel, vajjal, borssal és ha szükséges sóval. 
  12. Hozzáadtam a póréhagymát is. Együtt tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése