Oldalak

2016. április 2., szombat

Kólás narancsos kacsa egyben sütve tavaszi joghurtos salátával



Kólás narancsos kacsa egyben sütve

Hozzávalók:
  • 1 pecsenye kacsa
  • 2 ek narancslekvár
  • 1 ek méz
  • 1 ujjnyi darabka gyömbér
  • 1 narancs leve
  • 5 dl kóla
  • 5 szem egész színes bors
  • 3-4 szegfűbors
  • szárnyas fűszerkeverék (sótartalom nélküli)
  • 1 fej hagyma félbevágva
  • 1 fej fokhagyma félbevágva
Elkészítés:

  1. A kacsát befűszereztem és állni hagytam. 
  2. A narancslekvárt, mézet, reszelt gyömbért és a narancs levét összeforraltam, majd kihűtöttem. 
  3. Bekentem vele a kacsát mindenhol. 
  4. Beletettem a kacsát a jénai kacsasütőbe. Mellé tettem a hagymát, fokhagymát, az egész borst, szegfűborsot
  5. Hozzáöntöttem a kólát. 
  6. Rátettem a tetejét. 
  7. Hideg sütőbe tettem. 250 fokon kezdtem el sütni, kb 1 órát. 
  8. Lejjebb állítottam kb 180-200 fokra  és még fél órát sütöttem így. Ekkor kivettem a kacsát, a szaft nagy részét leöntöttem róla. 
  9. Ismét átkentem a mázzal, majd visszatettem a sütőbe és hagytam még pirulni fedő nélkül, grill fokozaton.





Tavaszi joghurtos saláta
Hozzávalók:
  • paradicsom
  • uborka
  • jégsaláta
Öntet:
  • 1 tk worchester szósz
  • 1 ek balzsamecet
  • 1 ek olívaolaj
  • 1 tk cukor
  • fél tk só
  • fél tk bors
  • fél citrom leve
  • 3 dl joghurt
  • 2 ek majonéz
Elkészítés:

  1. A zöldségeket felkockáztam és összeforgattam. 
  2. Az öntetet kikevertem, majd a zöldségekre öntöttem. 
  3. Fél órát hagytam állni, hogy összeérjenek az ízek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése