Oldalak

2016. április 1., péntek

Kígyó rétes







Kígyó rétes

Hozzávalók 3 rúdhoz:
  • 50 dkg liszt
  • 20 dkg zsír (vagy 25 dkg vaj)
  • 1 egész tojás és 1 sárgája
  • 2 ek cukor
  • 1 dl tej
  • 2 dkg élesztő
Meggyes töltelék:
  • kb 1,5-2 dl meggy befőtt
  • 3 ek cukor
  • 2 ek tejföl
  • 10-15 dkg búzadara
  • 1 ek zsír
  • 1,5 dl meggylé vagy víz


Mákos töltelék
  • 25 dkg mák
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 dl víz
  • 20 dkg porcukor
  • 1 ek méz
  • 1 marék meggy vagy mazsola
Almás töltelék:
  • 6 közepes alma
  • 2 ek cukor
  • 1 púpos tk fahéj
  • 10 dkg durvára tört dió
  • 1 ek méz
  • 0,5 dl rum vagy whiskey
  • 0,5 dl víz
Elkészítés:

  1. A grízt a zsírral és egy ek cukorral megpirítottam és mikor elkészült ráöntöttem a meggylét, gyorsan átkevertem és lefedtem. Állni hagytam.
  2. A máktöltelékhez a vízből és a cukorból, citrom héjjal, mézzel szirupot főztem. Mikor elkészült ráöntöttem a mákra. Elkevertem és hűlni hagytam. Ha mazsolával készül azt is keverjük a mákba mielőtt leöntenénk a sziruppal.
  3. Az almás töltelékhez az almát lereszeltem és cukorral meg fahéjjal ízesítettem. Megpároltam. Közben egy másik lábosban karamellizáltam a mézet és hozzákevertem a durvára tört diót. Kicsit hagytam, majd ráöntöttem az alkoholt és a vizet. Addig főztem, míg elforrta a folyadékot. Akkor belekevertem az almába.
  4. A tészta hozzávalóit a dagasztó gépbe tettem és 10 perc alatt összedolgoztattam vele. 
  5. Akkor 3 részre osztottam és téglalap alakúra nyújtottam.
  6. Meggyes: Közepére halmoztam a grízt,megpakoltam meggyel és meglocsoltam a 2 ek cukorral elkevert tejföllel. A tészta szélét két oldalt 2-3 centi széles csíkokra vagdostam, majd hol egyik hol másik oldalról behajtottam egy-egy csíkot. Áttettem kizsírozott tepsibe és bekentem a tetejét tojással.
  7. Almás-diós:Töltelék középre, hajtogatás, majd tepsibe helyezés és tojással lekenés.
  8. Mákos-meggyes:Töltelék középre, rá meggyszemek, hajtogatás, tepsibe helyezés és tojással kenés.
  9. A gáztepsibe pont elfér egymás mellett a 3 rúd. 
  10. 180 fokos előmelegített sütőbe tesszük és szép pirosra sütjük.
  11. Kivesszük, hűlni hagyjuk. 
  12. Megszórjuk porcukorral és felszeleteljük.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése