Oldalak

2016. április 2., szombat

Kétszínű kifli






Kétszínű kifli

Hozzávalók:
Vaníliás tészta:
  • 35 dkg liszt
  • kb 2,5 dl tej
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 tk méz
  • 3 tk vanília kivonat
  • 3 ek cukor
  • csipet só
  • 2 dkg mazsola
  • 0,75 dl olvasztott vaj
Kakaós tészta:
  • 35 dkg liszt
  • kb 2,5 dl tej
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 tk méz
  • 3 ek cukor
  • 2 ek holland kakaópor (másikból leglább 3)
  • 1 tk fahéj
  • 2 dkg mazsola
  • 0,75 dl olvasztott vaj
  • csipet só
+
  • 0,5 dl tej
  • 1 ek cukor
Elkészítés:

  1. A vaníliás tészta hozzávalóit betettem a kenyérsütőgépbe és 10 percig dagasztottam. 
  2. Utána betettem a kakaós tészta hozzávalóit és hasonlóképp jártam el. 
  3. 4-4 gombócra osztottam. 
  4. Egymásra téve egy kakaós és egy vaníliás tésztát kinyújtottam vékonyra és nagyjából kör alakúra. 8 részre vágtam és feltekertem. Szilikonlappal bélelt tepsibe fektettem őket,egymástól kellő távolságra. Így jártam el a többivel is. 
  5. Kb 30 percet kelesztettem őket, majd 160 fokos sütőben sütöttem. Mikor már majdnem elkészült, langyos tejben elkevertem a cukrot és megkentem a kifliket. 
  6. Még kb 5 percet hagytam sülni, majd kivettem. 
  7. Rácsra tettem őket hűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése