2016. április 1., péntek

Fűszeres húsgombóc fokhagymás paradicsommártásban mozzarellával és penne tésztával




Fűszeres húsgombóc fokhagymás paradicsommártásban mozzarellával és penne tésztával

Hozzávalók:
Húsgombóc:

  • 30 dkg darált hús
  • fél fej hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • fél citrom leve
  • 1 tojás
  • 4 szál petrezselyem
  • 1 tk  oregánó
  • 1 tk kakukkfű
  • 1 tk  bazsalikom
  • 1 tk tárkony
  • kb 1 kis marék zsemlemorzsa
  • bors
  • olívaolaj

    Paradicsommártás:

    • 1 nagy fej fokhagyma
    • bazsalikom
    • 1 l sűrű paradicsomlé
    • cukor
    • bors
    • olívaolaj

      Tálaláshoz:
      1 csomag penne tészta
      1-2 nagyobb mozzarella
      reszelt sajt (trappista,parmezán)
        Elkészítés:
        1. A mártáshoz olíva olajat melegítettem egy lábosban. 
        2. Hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát és pár pillanatig pirítottam. 
        3. Ráöntöttem a paradicsomlevet és fűszereztem. 
        4. Kb 2 órát hagytam lassú tűzön főni, majd 5 perccel a lekapcsolás előtt adtam hozzá a bazsalikomot. 
        5. A darált húshoz adtam az összes apróra vágott fűszert, hagymát, fokhagymát, a sót, borsot. 
        6. Összekevertem. 
        7. Hozzáadtam a tojást és annyi zsemlemorzsát amennyit felvesz. 
        8. Kis gombócokat formáztam belőlük. 
        9. Forró olajon megsütöttem őket szép pirosra. Félretettem egy tűzálló tálba.
        10. Ráöntöttem a mártást gombócokra, mellétépkedtem a mozzarellát és betettem a 180 fokos sütőbe 20 percre.
        11. Közben kifőztem a tésztát.
        12. Tálaláskor egy kis extra sajttal megszórtam.

        Nincsenek megjegyzések:

        Megjegyzés küldése