2016. május 21., szombat

Flamand kakaós keksz (tej és tojásmentes)


Pénteken ballagott a nagyfiam az oviból és a műsor utáni nasizáshoz kértek a szülőktől sós vagy édes finomságokat. Természetesen a fiam kedvencét készítettem el, mindjárt nagy adagot, hogy itthonra is jusson belőle.




Flamand kakaós keksz 
(tej és tojásmentes)

Hozzávalók:
  • 50 dkg vaj
  • 40 dkg cukor
  • 50 dkg liszt
  • 4 ek holland kakaópor
  • 1 cs sütőpor
  • 1 cs vaníliás cukor
Elkészítés: 

  1. Kézzel könnyedén összedolgoztam a tésztát, golyókat formáztam belőle, majd egymástól 4 cm re elhelyeztem a szilikonlappal kibélelt tepsiben. Villával nyomtam le őket, így még mintát is kaptak.
  2. 180 fokos sütőben 10 perc alatt megsütöttem. Nem szabad tovább sütni, mert akkor ehetetlenül kemény lesz. 
  3. Rácson hagytam kihűlni. Kb 4 gáztepsivel lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése