Oldalak

2016. április 2., szombat

Felhő szelet



Felhő szelet 

Hozzávalók:
  • 1 nagy ek méz
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 5 dkg vaj
  • 30 dkg liszt
  • 2 tojás 
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 10 dkg porcukor
Krém:
  • 1 l tej
  • 2 cs vaníliás puding
  • 2 ek liszt
  • 3 tojás sárgája
  • 20 dkg vaj
  • 12 dkg porcukor
  • 2 cs vaníliás cukor
  • 5 dl habtejszín
  • 1 cs habfixáló
  • 2 ek porcukor
Tetejére:
  • porcukor
Elkészítés:

  1. A tésztához a liszten kívül mindent egy fém tálba tettem és gőz fölött felforraltam. 
  2. Hagytam 5 percig forrni majd 20 dkg lisztet belekevertem. Levettem a tűzről és a maradék liszttel összedolgoztam. 
  3. Kettőbe vettem a tésztát és kinyújtottam olyan formájúra, mint a tepsi, aminek az (külső oldalon) alját megkentem zsírral. 
  4. Kb 180-200 fokos sütőben megsütöttem szép pirosra. 
  5. Hagytam kihűlni. Az egyik lapot kockára vágtam.
  6. A krémhez a pudingport a liszttel és kevés tejjel simára kevertem, majd hozzáadtam a tojássárgákat is. A többi tejhez öntöttem és sűrű krémmé főztem. Kihűtöttem. 
  7. A vajat a porcukorral és a vaníliás cukorral habosra kevertem, majd kis adagokban a kihűlt főtt krémmel is elkevertem. 
  8. Megkentem az egyik lapot a krémmel. 
  9. Szép egyenletesen eloszlattam. 
  10. Felvertem a tejszínhabot a cukorral. Rákentem a krém tetejére. 
  11. Ráhelyeztem a másik lapot, a szebbik felével felfelé.
  12. Kicsit lenyomkodtam. 
  13. Megszórtam porcukorral és a hűtőbe tettem. 
  14. Egy éjszakát hagytam pihenni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése