Oldalak

2016. április 2., szombat

Csokis-meggyes rumos-diós kupola


Csokis-meggyes rumos-diós kupola

Hozzávalók:
Piskóta:
  • 12 tojás
  • 10 evőkanál liszt
  • 2 evőkanál kakaópor
  • 12 evőkanál cukor
  •  + 2,5 dl tej 2 evőkanál rummal elkeverve
    Krém: 
    • 15 dkg ráma
    • 10 dkg porcukor
    • 10 dkg darált dió
    • rumos tej 0,6 dl
    • 5 dkg mazsola meleg vízbe áztatva
    • 0,5 l habtejszín
    Csokiöntet:
    • 5 dkg vaj
    • 2 ek kakaópor
    • 4 dkg csokoládé
    • 2 ek cukor
    • 1 mk fahéj
    Díszítéshez és a rétegekhez:
    • 3 dl meggybefőtt
      Elkészítés:
      1. Két piskótát sütöttem. 
      2. Egy kakaósat : 6 tojás+ 6 ek cukor + 4 ek liszt + 2 ek kakaópor 
      3. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A torta forma vagy tepsi aljába szabott sütőpapírt teszek.A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény,de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. A lisztet és a kakaóport óvatosan kevertem bele .Egyenletesen keveredjen el a liszt és a kakaó. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 30 perc alatt a piskótát.
      4. Egy simát: 6 tojás + 6 ek cukor + 6 ek liszt
      5. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A torta forma vagy tepsi aljába szabott sütőpapírt teszek.A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény, de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. A lisztet óvatosan kevertem bele .Egyenletesen keveredjen el a liszt. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 30 perc alatt a piskótát.
      6. A piskótákat kihűtöttem.
      7. A rámát a cukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam a diót és a rumos tejet,meg a lecsepegtetett mazsolát.
      8. A sima piskótát egy nála nagyobb tepsibe helyeztem, meglocsoltam a maradék rumos tej felével,megkentem a krém felével és rátettem a kakaós piskótát. Azt is meglocsoltam és megkentem a maradék krémmel. Lefedtem fóliával és egy éjszakára hűtőbe tettem.
      9. Másnap: A csokiöntethez a hozzávalókat egy lábosba tettem és sűrű, krémes állagúvá összeforraltam.
      10. Fogtam egy nagy tortatányért. Felvertem a tejszínhabot. 
      11. Kanállal elkezdtem szaggatni a piskótát a tányérra, egy sor után megszórtam meggyel és megcsorgattam csokiöntettel, majd megkentem tejszínhabbal, rá megint piskóta. 
      12. Ezt úgy csináltam, hogy egy félgömb legyen belőle. A végén az egészet bekentem habbal és a tetejét is kiraktam meggyel és megcsorgattam csokival.

      Nincsenek megjegyzések:

      Megjegyzés küldése