Oldalak

2016. április 1., péntek

Calzone


Calzone
(A tészta Mr és Mrs Smith receptje)

Hozzávalók:
  • 25 dkg liszt
  • 25 dkg rétesliszt
  • 3 dl víz
  • 1 ek oregáno
  • 3 dkg friss élesztő
  • 1 csapott ek cukor
  • 1 csapott ek só
  • 1 ek olívaolaj
  • 2 dkg zsír
Töltelék:
  • kukorica
  • sonka
  • kolbász
  • sajt
Paradicsomszósz:
  • 1 fej hagyma
  • 1 fej fokhagyma
  • 5 dl házi paradicsomlé
  • bors
  • bazsalikom
  • cukor
  • 1 tk ecet
  • 1 ek olívaolaj
Elkészítés:

  1. A szószhoz hagymát apróra vágva megdinszteltem az olajon és hozzáadtam a fokhagymát. 
  2. A paradicsomléből apró lyukú szűrő segítségével a felesleges vizet eltávolítottam és a hagymához adtam a sűrítményt.
  3. Fűszereztem és hagytam kicsit rotyogni, majd hűlni.
  4. A tészta hozzávalót betettem a kenyérsütőgépbe és kétszer 10 perc dagasztással hagytam dolgozni. 
  5. Utána kivettem egy tálba a tésztát és meleg helyen lefedve 1 órát hagytam kelni. 
  6. Utána 4 felé osztottam a tésztát, majd ismét hagytam 30 percet. 
  7. Fogtam aztán egy gombócot sodrófával kicsit nyújtottam rajta, majd kézzel kihúzkodtam, mint a lángost és a tepsibe terítettem.
  8. A korong felét megkentem szósszal és megpakoltam sok-sok finomsággal, félbehajtottam, a szélét lezártam, majd 250 fokos sütőben 10 perc alatt megsütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése