2016. április 11., hétfő

Aszú krémes szeder szelet




Aszú krémes szeder szelet

Hozzávalók:
Piskóta:

  • 6 tojás
  • 6 ek cukor
  • 4 ek liszt
  • 2 ek kakaópor

Krém:

  • 1 dl 3 puttonyos Tokaji aszú
  • 0,5 dl citromlé
  • 1,5 dl szőlőlé
  • 2 csomag Aranka vaníliás krémpor

Töltéshez és díszítéshez:

  • 25 dkg szeder
  • 3 ek szeletelt mandula

Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A gáztepsi aljába sütőpapírt teszek.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény,de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. A lisztet és a kakaóport óvatosan kevertem bele .Egyenletesen keveredjen el a liszt és a kakaó. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  6. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  7. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 20 perc alatt a piskótát.
  8. Rácsra borítottam, lehúztam a sütőpapírt és hagytam kihűlni.
  9. A piskótát két téglalapra vágom, vagyis elfelezem.
  10. A krémhez a hozzávalókat összekevertem. A felét az egyik lapra simítottam. Rátettem a gyümölcs felét, majd a másik lapot.
  11. A maradék krémet a tetejére simítottam. Ismét tettem rá gyümölcsöt, majd megszórtam a szeletelt mandulával.
  12. Hűtőbe tettem pár órára.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése