2016. március 5., szombat

Zöldségkrémleves rizses húsgombóccal



Zöldségkrémleves rizses húsgombóccal

Hozzávalók:

  • 2 ek olaj
  • 10 dkg póréhagyma
  • 4 szál sárgarépa
  • 1 kisebb zeller
  • 8 dkg csemegekukorica
  • 1 nagy burgonya
  • 1 ek balzsamecet
  • kb 1,2 L víz
  • bors
  • fokhagyma granulátum
  • kis csokor petrezselyem

Gombóc

  • 1 apró tojás
  • 1 nagy ek rizs
  • 1 maréknyi darált hús
  • kevés liszt
  • bors
  • fokhagyma

Tálaláshoz:

  • trappista sajt

Elkészítés:

  1. A zöldségeket megtisztítottam és felszeleteltem.
  2. Lábasban felforrósítottam az olajat, majd a zöldségeket megpároltam rajta.
  3. Mikor már kezdi picit megkapni őket adom hozzá a balzsamecetet. Végül felöntöttem 1 L vízzel.
  4. Befűszereztem és fedő alatt puhára főztem. Botmixerrel krémesre turmixoltam.
  5. A leveshez öntöttem még 2 dl vizet, megvártam, míg felforr.
  6. A gombóchoz a hozzávalókat összekevertem, majd két teáskanál segítségével a gyöngyözve forró levesbe galuskákat készítettem. Fedő alatt takarékon készre főztem, kb 10-15 perc alatt. 
  7. Lekapcsoltam és kb 10 percet hagytam pihenni fedő alatt.
  8. Tálaláskor a gombócok tetejét megszórtam kevés reszelt sajttal.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése