Oldalak

2016. március 5., szombat

Gombás zöldséges tarhonya- Nagypéntekre

Ani ismét játékra invitált bennünket. Ha nem lenne gond az epémmel biztosan babot készítenék, mert a nagymamám is mindig azt készített nagypénteken, sőt általában pénteken bab vagy lencseféle volt. Persze gyerekként hamar megutáltam és évekig nem ettem. A gőzgombócot amit hozzá készített, azt nagyon szerettem. Azóta persze ez változott és sokszor készítettem paradicsomos bablevest vagy főzeléket házi tésztával.
Most viszont egy zöldséges tarhonya készült. Nekünk nagyon ízlett, jól variálható alaprecept.


Gombás zöldséges tarhonya

Hozzávalók:

  • 2,5 dl tarhonya
  • olaj
  • 7 dl víz

Ragu:

  • 50 dkg barna csiperke
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 sárgarépa
  • 1 vékony szál angol zeller
  • 1 kis marék zöldborsó
  • 1 zöldségleves kocka
  • 1 tk pirospaprika
  • 1 ek balzsamecet
  • bors
  • majoranna
  • 1 ek zsír
  • kb 6 dl víz

Elkészítés:

  1. A tarhonyát az olajon sóval megpirítottam, majd felöntöttem vízzel és takarékon puhára pároltam.
  2. A zöldségeket megtisztítottam és felkockáztam.
  3. A hagymát a forró zsíron megpirítottam, majd hozzáadtam a répát, zellert és a borsót. Miután kicsit megpároltam a gombát is hozzáadtam.
  4. Ízesítettem a fűszerekkel, a balzsamecettel és felöntöttem vízzel. Végül a zöldségleves kocka is bele került.
  5. Puhára főztem és az elkészült tarhonyával összekevertem.


6 megjegyzés:

  1. De jól néz ki, fincsi lehetett!
    Ahogy olvasom, neked is a nagymamád főztje jut eszedbe a nagypéntekről. Aninál is írták, mások is, a régi nagypénteki menüket. Nekem is a nagymamám jutott mindjárt eszembe, hogy miket főzött aznap. Mi a nagyszüleimmel laktunk, Anyukám szüleivel, így kiskoromban leginkább ő főzött.
    A jövő héten már én is hozok valamit nagypéntekre.....

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nagyon finom és gazdag íze van. Akkor milyen finom lenne,ha erdei gombát is tehettem volna bele. De sajnos már nincs egy darabom sem.
    Annak ellenére,hogy a nagyszüleim (legalábbis akikkel együtt laktunk) nem voltak hívők, viszont egy-két szokást azért tartottak. Imádtam a mama főztjét, mindig ott ültem nála a konyhában, mikor tehettem. Elsősorban tőle tanultam főzni.
    Kíváncsian várom milyen receptet osztasz meg velünk.

    VálaszTörlés
  3. Hú, ez nagyon finom lehet! Pont beleillik az elképzelésembe. Én zöldséges rizsmetéltet szoktam készíteni, de ezt most kipróbálom!:) Többféle szokást tartunk mi is, vegyesen, szüleink "mindkét oldaláról", azaz négy oldalról!:D Szerintem hívéstől függetlenül is nagyon jó dolog ez, hogy visszük tovább a lángot... Úgy tűnik, a gyerekeink is hasonlóan tesznek majd!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tényleg nagyon finom. Érdemes elkészíteni.
      Szerintem az egyik legjobb dolog a világon azokat az ételeket elkészíteni úgy ,ahogy azt a nagymama, dédmama készítette. Nem könnyű feladat és ezzel a hagyományokat is tovább adjuk a következő generációnak.

      Törlés
  4. Nagyon jól néz ki. Köszönöm.

    VálaszTörlés