Oldalak

2016. február 24., szerda

Sonkás-sajtos karajtekercs zöldségmártással



Sonkás-sajtos karajtekercs zöldségmártással

Hozzávalók:

  • 60 dkg csont nélküli rövid karaj
  • 6 szelet feketeerdei sonka
  • 12 dkg sajt
  • bors
  • fokhagyma granulátum

Mártáshoz:

  • 1 sárgarépa
  • kevés zsiradék
  • 1 szál angol zeller
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 ek paradicsompüré
  • 1 erőleveskocka
  • 1 ek kukoricakeményítő
  • 1 l víz

Elkészítés:

  1. A karajt 3 részre vágtam úgy, hogy az első szeletet nem vágtam végig, csak a következőt. Alaposan kiklopfoltam őket, majd befűszereztem.
  2. Ráfektettem 2-2 sonkaszeletet, majd egy darab sajtot és feltekertem. Állni hagytam. Lisztbe forgattam.
  3. Felforrósítottam egy serpenyőt és a zsiradékon megpirítottam minden oldalát a hústekercseknek. Kivettem és félre raktam.
  4. A vöröshagymát apróra vágtam, majd a visszamaradt zsiradékon pirítani kezdtem.Hozzá tettem a felkarikázott répát és zellert. Kicsit megpároltam, majd hozzáadtam a paradicsompürét.
  5. Visszatettem a hústekercseket. Felöntöttem forró vízzel és az erőleves kockával ízesítettem.
  6. Fedő alatt körülbelül 1 órán át főztem.
  7. Akkor kivettem a tekercseket és felszeleteltem.
  8. A mártás alapját botmixerrel leturmixoltam, majd besűrítettem kukoricakeményítővel. Visszahelyeztem a mártásba és főtt tésztával tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése