2015. december 7., hétfő

Rögtön puha mézeskalács


Rögtön puha mézeskalács


Hozzávalók:

  • 1 kg liszt
  • 3 kiskanál szódabikarbóna
  • 1 ek mézeskalács fűszerkeverék
  • 30 dkg porcukor
  • 2,5 dl méz
  • 30 dkg margarin
  • 3 tojás

Íróka Mohától
  • 1 tojásfehérje
  • 20 dkg kristálycukor
  • 2 csapott evőkanál étkezési keményítő
  • 1 teáskanál citromlé / ecet
Elkészítés:

  1. A lisztet elkevertem a fűszerkeverékkel, porcukorral, szódabikarbónával.
  2. Utána hozzáadtam a kockára vágott vajat és elmorzsoltam a lisztes keverékkel.
  3. Végül hozzáadtam a tojásokat, a mézet és összegyúrtam.
  4. Lisztezett felületen kinyújtottam 3-4 mm vékonyságúra és formákat szaggattam belőle.
  5. Sütőpapíros tepsibe sorakoztattam őket és 180 fokos előmelegített sütőben 8-10 perc alatt megsütöttem. Csak halvány színe legyen!



Díszítés:

  1. Az írókához kávédarálóval porrá őröljük a kristálycukrot, majd átszitáljuk, így biztosan nem marad benne nagyobb szemcse.
  2. Hozzávegyítjük az étkezési keményítőt.
  3. A tojásfehérjét a robotgép habverőjével kezdjük keverni, fokozatosan adagolva hozzá a porcukrot, majd a citromlét is. Nem lesz szükség az egész cukormennyiségre, csak annyit teszünk bele, hogy sűrűn folyós állagú legyen.
  4. Nejlonzacskóba töltjük és pici lyukat vágunk a sarkára.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése