2015. december 8., kedd

Mákos zserbó




Mákos zserbó


Hozzávalók:

  • 38 dkg liszt
  • 1 egész tojás + 1 tojás sárgája
  • 5dkg cukor
  • 20 dkg vaj vagy 15 dkg zsír
  • 1 dl tej
  • 1 dkg élesztő
  • 1 csipet sütőpor
  • 1 csipet só

Töltelék:

  • 16 dkg darált mák
  • 12 dkg porcukor
  • 4 dl házi szilvalekvár

Csokoládémáz:

  • 8 dkg vaj
  • 2 ek kakaópor
  • 2 ek víz
  • 10 dkg cukor

Elkészítés:

  1. Az élesztőt a tejben pici cukorral felfutattam.
  2. A lisztet a cukorral, sütőporral,sóval összekevertem.
  3. Elmorzsoltam vele a vajat, majd hozzáadtam a tojást és a felfutott élesztőt.
  4. Összegyúrtam, majd 3 részre osztottam.
  5. A tepsit sütőpapírral kibéleltem.
  6. A mákot a porcukorral összekevertem,
  7. A tészta gombócot picivel kisebbre nyújtottam, mint a tepsi. Sodrófa segítségével a sütőpapírra borítottam. A lekvár felével megkentem, majd a mák felével megszórtam. Erre jön a következő lap, majd a lekvár és a mák másik fele. Végül beborítom az utolsó lappal, ami picit nagyobb mint a többi. A széleknél lenyomkodtam.
  8. Letakarva 1 órát hagytam kelni
  9. A tetejét megszurkáltam, majd 180 fokos sütőben szép pirosra sütöttem kb 35 perc alatt.
  10. Kicsit hagytam hűlni.
  11. A csokoládémázhoz a hozzávalókat egy lábosban összeolvasztottam és a sütemény tetejére simítottam. Hűtőbe tettem dermedni, majd szeleteltem.


2 megjegyzés:

  1. Már egy ideje én is szeretném kipróbálni mákos töltelékkel mert nagyon szeretem és igen finom lehet! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hidd el megéri, főleg ha szereti a család a mákot! A szilvalekvár nagyon jól illik hozzá!

      Törlés