2015. december 19., szombat

Fűszeres-mézes-ágyas pálinka







Fűszeres-mézes-ágyas pálinka

Hozzávalók:
  • 5 dl házi pálinka (törköly, vegyes vagy szilva)
  • 1 fahéj rúd
  • 5 szem szegfűszeg
  • fél rúd vanília
  • 2 dkg mazsola
  • 3 dkg aszalt szilva
  • 3 dkg aszalt fekete cseresznye
  • 3 dkg aszalt vörös áfonya
  • 1 dl vegyes virágméz

Elkészítés:
  1. A fűszereket és az aszalt gyümölcsöket egy nagyobb szájú 2 literes üvegbe tettem. 
  2. A mézet fél liter pálinkával összeráztam, hogy könnyebben hozzá lehessen adni a fűszerekhez és ráöntöttem.
  3. Lezártam az üveget. 
  4. Két héten keresztül minden nap többször megráztam.
  5. Akkor leszűrtem és a fűszereket kiszedtem.
  6. Szép üvegbe töltöttem a pálinkát és az aszalt gyümölcsöket is beletettem.
  7. Ajándékba készült, így az üveget kicsit díszítettem is.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése