2015. november 23., hétfő

Narancsos gesztenyekocka - Édes karácsonyi recept játékra

Illéskrisz játékára sütöttem ezt a picit megbolondított gesztenye kocka változatot.



Narancsos gesztenyekocka

Hozzávalók:
  • 6 tojás
  • 6 ek cukor
  • 6 ek liszt
Krém:
  • 50 dkg gesztenyemassza
  • 18 dk vaj
  • 15 dkg cukor
  • 5 dl tej
  • 4 ek liszt
  • 2 ek kakaó
  • 1 narancs reszelt héja
Tetejére:
  • 5 dl tejszínhab
  • tortadara
Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A torta forma vagy tepsi aljába szabott sütőpapírt teszek.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény,de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. A lisztet óvatosan kevertem bele .Egyenletesen keveredjen el a liszt. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  6. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  7. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 30 perc alatt a piskótát.
  8. Rácsra borítottam, lehúztam a sütőpapírt és hagytam kihűlni.
  9. Közben a krémhez a tejet a liszt és kakaó keverékével sűrű krémmé főztem,A végén belereszeltem a narancs héját és hagytam kihűlni.
  10. A cukrot habosra kevertem a vajjal és a gesztenyemasszával.
  11. Hozzádolgoztam a kihűlt krémet és kevés rum aromával ízesítettem.
  12. Rákentem a kihűlt piskótára.
  13. Felvertem a tejszínhabot és a krémre simítottam. 
  14. Megszórtam a tetejét csokoládéval.
  15. Hűtőbe tettem pár órára.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése