2015. november 18., szerda

Luca macskája- LVK 2. - Skandinávia



Luca macskája (adventi kelt tészta Svédországból)


Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 12,5 dkg túró (avagy kesella)
  • 7,5 dkg cukor
  • csipet só
  • 5 dkg vaj
  • 2,5 dkg élesztő
  • kb 3 dl tej
  • sáfrány

Tetejére:

  • 1 tojás
  • mazsola



Elkészítés:
  1. A tejet meglangyosítottam és kevés cukorral ízesítettem, majd felfuttattam benne az élesztőt.
  2. A lisztet elkevertem a cukorral, sóval és sáfránnyal, meg hozzáadtam a túrót is.
  3. A vajat felolvasztottam. és a felfuttatott élesztővel együtt a liszthez adtam. Összegyúrtam.
  4. Hagytam a duplájára kelni,
  5. A sütőt előmelegítettem 160 fokra, légkeveréssel.
  6. Ujjnyi vastag 15-20 cmes rudakat sodortam belőlük, amelyeket nyolcas formában feltekertem.Sütőpapíros tepsibe helyeztem. kb 18 db lesz belőle,
  7. A két kunkor közepébe egy-egy szem mazsolát nyomtam. Végül megkentem felvert tojással.
  8. A sütőbe tettem és max 20 perc alatt készre sütöttem, szép pirosra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése