Oldalak

2015. november 4., szerda

Lekváros-kakaós csiga



Lekváros-kakaós csiga


Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 dl tej
  • 1 egész tojás és 2 sárgája
  • 10 dkg vaj
  • 8 dkg cukor
  • csipet só

Töltelék:

  • cukor
  • kakaópor
  • 5-6 ek meggy vagy szeder lekvár

Tetejére:

  • 1 tojás

Elkészítés:

  1. A lisztet a vajjal, cukorral, sóval elmorzsoltam.
  2. Közben az élesztőt felfuttattam tejben pici cukorral.
  3. A tojásokkal együtt a liszthez adtam a felfutott élesztőt és összegyúrtam.
  4. Duplájára kelesztettem.
  5. Kinyújtottam 1 cm vastagra. Megszórtam kakaóval elkevert cukorral, majd megpötyögtettem lekvárral.
  6. Feltekertem és kb 5 cm vastagságúra feldaraboltam. Szilikonpapíros tepsibe ültettem őket és megkentem felvert tojással.Hagytam pihenni, míg felmelegszik a sütő.
  7. Előmelegítettem a sütőt 170 fokra és szép pirosra sütöttem a csigákat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése